keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Päivä 009 - Laiskoja kaikki!


Vähän jännitti mennä töihin, kun ei ollut maananaina oikein ottanut sujuakseen. Oli kyllä turhaa, tämä oli kiva päivä!

Meitä oli keittiössä taas jopa kolme, kun se uusi kokki oli myös mukana. Se on tosi kiva, hyvä neuvomaan ja ohjaamaan! Hän mainitsikin olleensa ohjaajana ja näyttöjen valvojana useampiakin kertoja.

Tällä kertaa tein leipää, jos tarkkoja ollaan niin mallasleipää. Ja jälleen ne reseptin ohjeet oli niin epämääräiset, että! No, kyllä se siitä sitten lähti rullaamaan. Käytin sellaista valtavaa monitoimikonetta. Ei siis onneksi tarvinnut käsin vaivata! Totesin kyllä, että keittiössä tarvitsee oikeasti voimaa, yllättäen tuon ison koneen kulhokin oli iso ja painava ihan itsekseen ja kun siellä oli vielä leipätaikinakin... Kyllä sain sen sieltä sitten punnerrettua vuokaan ja tiskattua.

Ja huh, tiskasin varmaan puoli tuntia yhtä vuokaa, siinä oli ollut jotain laatikkoruokaa, joka oli palanut mukavasti kiinni reunoihin. Rapsuttelin sitä sitten puhtaaksi kivan hetken. Hienoa, kun juuri sillä hetkellä kun olen kyynärpäitä myöten tiskaamassa likaista vuokaa niin keittiöön ilmestyy joku mies, joka tulee kättelemään ja esittäytymään pikaisesti etunimellä. Miehen lähdettyä keittiömestari tuli kertomaan, että kuka se henkilö oli. Eipä se ollut kuin koko hotelliketjun omistaja. No kiva. :'D

Sain sen vuoan viimein tiskattua ja sen jälkeen aloin tekemään taas sipsejä puikuloista. Homma jäi kuitenkin kesken kun keittiömestari ja tämä toinen kokki keksivät, että minä olen se, joka tekee meille ruoan tänään. Eipä siinä muu sitten auttanut. Tein loimulohta ja ranskalaisia. Melko yksinkertaista. Enkä edes myrkyttänyt meistä ketään! Kun olin syönyt niin tuli vielä päivän viimeinen tilaus. Kokit oli vetäytyneet toimistoon syömään, juoruamaan ja laiskottelemaan. Ne sysäsi sitten MINUN vastuulle tuon viimeisen tilauksen!! Lämmitin alkuruoaksi heille (aivan taivaallista) kukkakaalisosekeittoa ja tein samanlaiset loimulohi-ranskalaiset annoksen. Oli pelottavaa, mutta kai se meni ihan ok. Eikä ne kokit sentään ihan yksinään minua jättäneet vaan pyörivät siinä kyllä jos olisin sattunut tarvitsemaan. Tein siinä samalla yhdelle meidän tarjoilijalle samanlaisen ja hän ainakin sanoi sen olleen hyvää, joten eiköhän se ihan syötävää ollut.

Loppuilta meni mun osalta niitä sipsejä paistellen. :D Muut siivosi. En kyllä silti kerennyt paistamaan kaikkia, mikä jäi vähän ärsyttämään. En tykkää jättää hommia kesken.

Keskiviikko ja torstai onkin sitten taas vapaata! Sovittiin parin työkaverin kanssa, että mennään keskiviikkona keilaamaan. Pitkästä aikaa! ^^

Jäin hotellille hetkeksi koneelle ennen kun lähdin kävelemään kämpille. Oli ihanan raikas ilma! Sitten vaan saunaan ja luinkin hetken. Otin muuten keittiöltä sitä kukkakaalikeittoa mukaan, vapaapäiville syötävää! :D

Annu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti