Vähän
jännitti mennä töihin, kun ei ollut maananaina oikein ottanut
sujuakseen. Oli kyllä turhaa, tämä oli kiva päivä!
Meitä
oli keittiössä taas jopa kolme, kun se uusi kokki oli myös mukana.
Se on tosi kiva, hyvä neuvomaan ja ohjaamaan! Hän mainitsikin
olleensa ohjaajana ja näyttöjen valvojana useampiakin kertoja.
Tällä
kertaa tein leipää, jos tarkkoja ollaan niin mallasleipää. Ja
jälleen ne reseptin ohjeet oli niin epämääräiset, että! No,
kyllä se siitä sitten lähti rullaamaan. Käytin sellaista valtavaa
monitoimikonetta. Ei siis onneksi tarvinnut käsin vaivata! Totesin
kyllä, että keittiössä tarvitsee oikeasti voimaa, yllättäen
tuon ison koneen kulhokin oli iso ja painava ihan itsekseen ja kun
siellä oli vielä leipätaikinakin... Kyllä sain sen sieltä sitten
punnerrettua vuokaan ja tiskattua.
Ja
huh, tiskasin varmaan puoli tuntia yhtä vuokaa, siinä oli ollut
jotain laatikkoruokaa, joka oli palanut mukavasti kiinni reunoihin.
Rapsuttelin sitä sitten puhtaaksi kivan hetken. Hienoa, kun juuri
sillä hetkellä kun olen kyynärpäitä myöten tiskaamassa likaista
vuokaa niin keittiöön ilmestyy joku mies, joka tulee kättelemään
ja esittäytymään pikaisesti etunimellä. Miehen lähdettyä
keittiömestari tuli kertomaan, että kuka se henkilö oli. Eipä se
ollut kuin koko hotelliketjun omistaja. No kiva. :'D
Sain
sen vuoan viimein tiskattua ja sen jälkeen aloin tekemään taas
sipsejä puikuloista. Homma jäi kuitenkin kesken kun keittiömestari
ja tämä toinen kokki keksivät, että minä olen se, joka tekee
meille ruoan tänään. Eipä siinä muu sitten auttanut. Tein
loimulohta ja ranskalaisia. Melko yksinkertaista. Enkä edes
myrkyttänyt meistä ketään! Kun olin syönyt niin tuli vielä
päivän viimeinen tilaus. Kokit oli vetäytyneet toimistoon syömään,
juoruamaan ja laiskottelemaan. Ne sysäsi sitten MINUN vastuulle tuon
viimeisen tilauksen!! Lämmitin alkuruoaksi heille (aivan
taivaallista) kukkakaalisosekeittoa ja tein samanlaiset
loimulohi-ranskalaiset annoksen. Oli pelottavaa, mutta kai se meni
ihan ok. Eikä ne kokit sentään ihan yksinään minua jättäneet
vaan pyörivät siinä kyllä jos olisin sattunut tarvitsemaan. Tein
siinä samalla yhdelle meidän tarjoilijalle samanlaisen ja hän
ainakin sanoi sen olleen hyvää, joten eiköhän se ihan syötävää
ollut.
Loppuilta
meni mun osalta niitä sipsejä paistellen. :D Muut siivosi. En kyllä
silti kerennyt paistamaan kaikkia, mikä jäi vähän ärsyttämään.
En tykkää jättää hommia kesken.
Keskiviikko
ja torstai onkin sitten taas vapaata! Sovittiin parin työkaverin
kanssa, että mennään keskiviikkona keilaamaan. Pitkästä aikaa!
^^
Jäin
hotellille hetkeksi koneelle ennen kun lähdin kävelemään
kämpille. Oli ihanan raikas ilma! Sitten vaan saunaan ja luinkin
hetken. Otin muuten keittiöltä sitä kukkakaalikeittoa mukaan,
vapaapäiville syötävää! :D
Annu