torstai 15. marraskuuta 2012

Päivä 002 - Ensimmäinen vapaa Levillä

Tähän voisi tottua. Yksi päivä töitä ja yksi päivä vapaata. :D Täällä voisi tosin pitkällä tähtäimellä iskeä tekemisen puute. Joka tapauksessa. Tänään oli aivan ihana sää. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, tällaiselta kuuluu marraskuun näyttää Suomessa!



Innostuin säästä ja lähdin nopeasti aamupalan jälkeen kameran kanssa ulos. Oli vaan reippaasti kylmempi, koska tuuli aika kovaa. Totesin myös, että enpä ottanut aurinkolaseja turhaan mukaan! Olin maanantaina nähnyt yhden pienen polun, jota päätin sitten tällä kertaa kokeilla. Kulkeminen siellä oli vaan hieman hankalaa, hanki kesti välillä painoni ja välillä ei. Olin sitten aika ajoin polviani myöten uponneena hankeen. Lumikengät eivät olisi olleet pahitteeksi. Jatkoin kuitenkin matkaa sinnikkäästi. Kunnes molemmat jalkani humpsahti puoleen reiteen asti hankeen. Siinä vaiheessa totesin, että ehkä paras kääntyä takaisin kun pääsen vielä omin voimin ylös hangesta. Kaivauduttuani esiin huomasin, että paksun lumikerroksen alla oli aika paljon vettä. Säikähdin aika reippaasti ja osittain konttasin takaisin päin, etten vain uppoaisi liian syvälle. :'D Äitille kuitenkin kiitos kengistä, vesi ei tullut yhtään läpi! <3



Päästyäni pois tyydyin kulkemaan ihan tietä pitkin. Kävin tutkiskelemassa, että mitä löytyy jos lähtee päinvastaiseen suuntaan kuin Levikeskus. Eipä sieltä mitään ihmeitä kuitenkaan löytynyt, vain asuintaloja ja moottorikelkkareittejä. Lopulta tuuli oli liikaa ja lähdin takaisin sisälle.



Ennen pimeän tuloa söin vähän ja katselin tietokoneelta Game of Thronesia. Tutkin myös aiemmin nappaamiani Levi-esitteitä. Pimeän tultua lähdin sitten kiertelemään Levikeskusta ja etsimään ruokapaikkaa. Levikeskus on todella kauniisti valaistu paikka ja sieltä löyty yllättävän paljon kaikkea. Oli keilahallia, kylpylää, kauneushoitolaa, vaatekauppoja, urheiluvälinekauppoja, matkamuistomyymälöitä ja ennen kaikkea ruokapaikkoja ja hotelleja. Kiertelin katuja ristiin rastiin ja nyt minulla on ihan hyvä kuva alueesta. ^^ Etsin yhtä tiettyä kahvilaa, mutta joko en löytänyt sitä tai sitten se oli remontissa eikä siksi ollut auki. Päädyin sitten lopulta ihan ravintolaan syömään, oli ihan älyttömän hyvää sienikeittoa ja jälkkäriksi sorruin ottamaan suklaafondantin, joka tuli bailey's jätskin kanssa.





Tällä hetkellä harmittaa, että olen täällä oikeasti vain sen kuusi viikkoa.. Eilen kun kuuntelin muiden tyttöjen kaikkia suunnitelmia tammikuusta eteenpäin niin totesin, että minäkin haluaisin. Ehkä tulen tänne joskus ihan koko talvikaudeksi töihin. ^^

Annu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti