Ja
taas töihin! Tykkään kyllä näistä iltavuoroista, ei oikeasti
tarvitse herätyskelloa ja aamut on tosi rauhallisia. ^^ Tänään
minulla alkoi kuitenkin ”jo” yhdeltä, joten nousin yheksän
maissa pestäkseni hiukseni ja että ne myös kerkeäisivät kuivua.
Oli kaunis auringonnousu! Taivas ihan vaaleanpunainen.
Lähdin
taas ajoissa hotellille, että kerkeäisin olla vähän aikaa vielä
koneella ennen työvuoron alkua. Jutustelin ihmisten kanssa ja
kirjottelin maileja. Minun oli tänään tarkoitus tavata pomoni,
mutta kuulin, ettei hän olekaan paikalla, joten menin vain suoraan
vaihtamaan vaatteet ja keittiöön.
Tänään
olin keittiössä eri ihmisten kanssa. Keittiömestari oli
sairastunut ja se toinen maanantain kokeista oli vapaalla. Paikalle
oli sitten hälytetty hotellin monitoimimies, joka toimii
tarvittaessa talonmiehenä, lomavastaavana (eli vetää turisteille
esim. opastettuja kävelykierroksia) ja kokkina. :D Ohjelmassa ei
ollu hirveästi, tein vielä vähän sipsejä porkkanasta, purin
aiemmin päivällä tullutta kuormaa oikeisiin paikkoihin (nyt
vihdoin tiedän suurin piirtein mistä löydän mitäkin!), tein
vohvelitaikinan seuraavaa aamupalaa varten, tein majoneesia ja
siivosin. Niin, ja koristelin jälkiruoka-annoksia. Kesken päivän
keittiökaverini vaihtui. Vähän rasittavaa joutua koko ajan
kertomaan uudestaan, että mikä tämä minun harjoittelun pointti
on, mutta minkäs teet. Kaikki on kuitenkin onneksi tosi mukavia!
Söin
muuten aivan ihanaa hirvipataa ja riisiä! <3 Maisteltavaksi sain
ihanaa kanelijäätelöä. Pääsin sitten reippaasti aiemmin pois,
koska kaikki saatiin valmiiksi ajoissa. Niin, ja minulle
sanottiin, että seuraavana päivänä voin tulla tunnin myöhempään.
:D Jäin sitten vuoron jälkeen vielä hotellille tietokoneelle ennen
kuin tulin takaisin asunnolle ja pistin saunan päälle.
Aluksi
pelkäsin, ettei sauna lämpiäisi ollenkaan kun siinä meni niin
kauan, mutta kyllä se siitä sitten viimein! Oli kyllä niin ihana
käydä ja sitten suoraan nukkumaan!
Annu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti