torstai 15. marraskuuta 2012

Päivä 003 - Vihdoin saunaan!


Ja taas töihin! Tykkään kyllä näistä iltavuoroista, ei oikeasti tarvitse herätyskelloa ja aamut on tosi rauhallisia. ^^ Tänään minulla alkoi kuitenkin ”jo” yhdeltä, joten nousin yheksän maissa pestäkseni hiukseni ja että ne myös kerkeäisivät kuivua. Oli kaunis auringonnousu! Taivas ihan vaaleanpunainen.



Lähdin taas ajoissa hotellille, että kerkeäisin olla vähän aikaa vielä koneella ennen työvuoron alkua. Jutustelin ihmisten kanssa ja kirjottelin maileja. Minun oli tänään tarkoitus tavata pomoni, mutta kuulin, ettei hän olekaan paikalla, joten menin vain suoraan vaihtamaan vaatteet ja keittiöön.

Tänään olin keittiössä eri ihmisten kanssa. Keittiömestari oli sairastunut ja se toinen maanantain kokeista oli vapaalla. Paikalle oli sitten hälytetty hotellin monitoimimies, joka toimii tarvittaessa talonmiehenä, lomavastaavana (eli vetää turisteille esim. opastettuja kävelykierroksia) ja kokkina. :D Ohjelmassa ei ollu hirveästi, tein vielä vähän sipsejä porkkanasta, purin aiemmin päivällä tullutta kuormaa oikeisiin paikkoihin (nyt vihdoin tiedän suurin piirtein mistä löydän mitäkin!), tein vohvelitaikinan seuraavaa aamupalaa varten, tein majoneesia ja siivosin. Niin, ja koristelin jälkiruoka-annoksia. Kesken päivän keittiökaverini vaihtui. Vähän rasittavaa joutua koko ajan kertomaan uudestaan, että mikä tämä minun harjoittelun pointti on, mutta minkäs teet. Kaikki on kuitenkin onneksi tosi mukavia!

Söin muuten aivan ihanaa hirvipataa ja riisiä! <3 Maisteltavaksi sain ihanaa kanelijäätelöä. Pääsin sitten reippaasti aiemmin pois, koska kaikki saatiin valmiiksi ajoissa. Niin, ja minulle sanottiin, että seuraavana päivänä voin tulla tunnin myöhempään. :D Jäin sitten vuoron jälkeen vielä hotellille tietokoneelle ennen kuin tulin takaisin asunnolle ja pistin saunan päälle.

Aluksi pelkäsin, ettei sauna lämpiäisi ollenkaan kun siinä meni niin kauan, mutta kyllä se siitä sitten viimein! Oli kyllä niin ihana käydä ja sitten suoraan nukkumaan!

Annu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti