Unohdin
eilen mainita, että sain kuin sainkin ne patterit viimein oikeasti
toimimaan. Satuin nimittäin löytämään niistä on/off-napin. :'D
Lopputulos oli, että nukkuessa tuli kuuma kun olin liioitellut vähän
säätämisen kanssa... No, on ainakin asunnossa lämmin!
On
kyllä oikeasti niin ihanaa kun ei tarvitse käyttää herätyskelloa.
Heräsin omatoimisesti siinä kahdeksan tienoilla, mutta nousin vasta
yhdeksän jälkeen. Onneksi olin älynnyt ottaa Jyväskylästä
mukaan leipää, pari omenaa, kaakaojauhetta ja (tietenkin) ketsuppia
niin sain jopa aamupalaa! Oli myös mukava katsoa ulos ikkunasta ja
huomata, että siellä sataa lunta eikä vettä.
| Asuntoni ulkopuolelta |
Päivän
missio oli opetella, että miten pääsen asunnolta parhaiten
hotellille. Tarkoitus oli päästä kymmenen aikoihin liikkeelle,
mutta kyllä se meni melkein yhteentoista ennen kuin olin ulkona
kämpästä. :'D Ja se olikin sitten kunnon haahuilua. Käännyin
varmaan viidesti kannoillani ja jos joku minut näki niin pysty
varmasti selkeästi toteamaan, että tuo ei kyllä tiedä yhtään
mihin se on menossa. Minulle siis neuvottiin eilen vähän
epämääräisesti, että jossain on joku polku, joka vie johonkin ja
siten oikaisee vähän. Valosassa kaikki näytti kuitenkin vähän
erilaiselta ja koska oli satanut tosi paljon lunta, niin ei
toivoakaan, että löytäisin jonkun epämääräisen kinttupolun,
jonka sijainnista en ollut edes varma. Lopulta päädyin suosiolla
seuraamaan autotietä, jota pitkin oltiin edellisenä päivänä
ajettu.
| Tämmöistä täällä |
Kävelymatkaan
ei onneksi tuhlaantunut mitenkään hirveästi aikaa vaikka matka
tuntui pitkältä. Levikeskukseen päästyäni totesin, ettei minulla
ollutkaan kauheasti ylimääräistä aikaa haahuilla (saati halua,
koska märkää lunta tuli taivaalta silmät ja nenä täyteen),
joten kävin vain kaupassa ostamassa vähän syötävää ja juotavaa
ja kävelin takaisin kämpille. Takaisin tullessani huomasin, että
lähempänä olisi ollut isompi S-market kuin se K-market, jossa olin
käynyt. No, nyt tiedän.
Asunnolla
päätin sitten kuitenkin, että lähden sen verran ajoissa töihin,
että kerkeän etsiä vielä sitä polkua. Otin tietokoneen mukaan,
että voisin maksaa kännykkälaskun myös ennen vuoroa. Ilokseni
joku ystävällinen sielu oli jo tehnyt uuden epämääräisen polun
sille alueelle, joka minulla oltiin osoitettu, joten kokeilin
onneani. Ja kyllähän se sitten ihan mukavasti oikaisi. ^^ Kerkesin
sitten olemaan koneella ihan kivan aikaa ennen töiden alkua.
Työntekijät
täällä on kyllä oikeasti tosi kivoja! Tänään tapasin yhden
uuden tarjoilijatytön ja sitten tietenkin keittiömestarin ja toisen
kokin, joiden kanssa olin keittiössä. Hommani oli tänään tehdä
sipsejä. Ja teinkin niitä sitten koko päivän. Huvitti vaan
hirveästi kun eteeni tuotiin säkillinen palsternakkaa ja sanottiin,
että kuori kymmenen. Tuli vaan mieleen se hetki koulussa kun pilkoin
palsternakkaa ja sain rakon käteen. JA olin sitten open
naurunaiheena lopun päivää. :'D Huvittavinta on, että teloin
jälleen sormeni palsternakan parissa, tällä kertaa nirhaisin kivan
palan nahkaa pois kun tein niitä sipsisiivuja semmoisella koneella.
Mutta ei käynyt pahasti, laastari ja hanska käteen ja homma jatkui.
Olen
tosi tyytyväinen kun saan olla tämän rauhallisen alun keittiössä
(ei kiirettä eikä stressiä) ja pääsen sitten salin puolelle kun
vilkastuu. ^^ Tänään katselin haikaillen kun toiset tytöt veivät
ruoka-annoksia, olisin itsekin niin mieluusti halunnut! Mutta kyllä
tämän pari viikkoa siellä keittiössäkin jaksan.
Tänään
kohtasin huvittavan väärinkäsityksen. Ilmeisesti ikäni on
kaikille hieman epäselvä, ensin eräs luuli minua 16-vuotiaaksi,
sitten toinen 18-vuotiaaksi. :'D Hämmennys oli kova kun kerroin
olevani 20, varsinkin sen, joka luuli 16-vuotiaaksi, naama hieman
venähti. Noh, minkäs teet, en meinaa itsekään tajuta olevani 20,
en siis voi odottaa sitä muilta. XD
Toinen
hassu asia tänään oli nimeni. Se ei millään meinannut tarttua
keittiömestarimme päähän (vaikka se lukee nimikyltissäni), joten
puolet päivästä olin vain ”tyttö”, kunnes hän keksi ruveta
kutsumaan minua ”Anskuksi”. :'D Nyt olen välillä tyttö ja
välillä Ansku. Aluksi se oli hyvin hämmentävää, mutta päivän
lopuksi osasin jo reagoida moisiin.
Ruoaksi
sain muuten tänään ihanan ison hampurilaisen ja ranskalaisia! <3
Ja täällä on tosi rentoa, minulle sanottiin, että saan pitää
taukoja millon haluan ja saan hakea limsaa tai kaakaota kun huvittaa.
:o Tänään en vielä oikein osannut käyttää tätä hyväkseni
vaan tein kiltisti hommiani koko päivän ja pidin vain ruokatauon
sekä yhden tosi lyhyen kun minut melkein kädestä talutettiin
hakemaan kaakaota. ^^' Huomasin monta kertaa olevani itekseni
keittiössä kun muut oli jossain tauolla. XD Tauot olisivat ehkä
olleet paikallaan, oli meinaan jalat aika kipeenä loppua kohden.
Vuoron
jälkeen sitten sain kyydin kämpille työkavereilta. ^^ Kierreltiin
vaan ensin vähän siellä ja täällä. Selvisi, että toinen niistä
katsoo myös animea ja lukee mangaa. :o Hauska yllätys. Sitten
pääsin viimein asunnolle, joka odotti ihanan lämpimänä. <3
Aluksi olin ajatellut mennä vielä saunaan, mutten jaksanutkaan.
Huomenna sitten! Huomenna muutenkin rento päivä kun on vapaata,
aion viimein mennä kunnolla tutkiskelemaan Levikeskusta.
Keskiviikkona
tapaan sitten viimein kunnolla työpaikkaohjaajani ja pääsen
keskustelemaan mahdollisuudesta saada itsenäisyyspäivän tienoille
vapaata, että pääsisin Kuopioon ylioppilasjuhliin, yay! ^^
Annu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti