Olen
edelleenkin hieman hämmentynyt siitä, että sain eilen illalla
oikeasti pakattua ihan hyvissä ajoin. Kaikki löytyi, eikä
mahtumisenkaan kanssa ollut hirveemmin ongelmia. Matkalaukun päälle
kyllä jouduin istumaan, että saisin sen kiinni. Pääsin siis jopa
jo kahdeltatoista nukkumaan!
Tänään
päivä alkoi sitten klo 5.00 ja outoa kyllä, ylös nouseminen ei
edes tehnyt kovinkaan tiukkaa. :o Tavaroiden kantaminen sen sijaan
teki, en edes halua tietää kuinka monta kiloa minulla on tavaraa
mukana! Ja Jyväskylä on muuten ihanan rauhallinen kuuden aikoihin
aamulla.
| Jyväskylä klo 06.00 |
Bussissa
ei kovinkaan paljoa väkeä ollut ja nukahdin melko nopeasti lähdön
jälkeen. Nukuin oikeasti melko hyvin Ouluun asti! Oli ihanan lämmin.
Oulussa sitten jalottelin ja kävin linja-autoaseman luona olevassa
kahvilassa syömässä pullan ja hörppimässä omenamehua, kaveri
tuli seuraksi. ^^ Sen jälkeen oli pirteä ja hyvin levännyt olo ja
matkakin oli jo suurin piirtein puolessa välissä! Oulusta tuli
kyytiinkin paljon porukkaa. Loppumatkan kuuntelin musiikkia, katselin
vaihtuvia maisemia ja tekstailin. Oli aika kurja sää, satoi
oikeastaan koko matkan. Pohjoiseen tulon huomasi lähinnä siitä,
että järvet ja joet alkoi olla paikoittain jäässä vaikka lunta
ei juurikaan ollut. Vähän ennen Rovaniemeä näin myös poroja ja
totesin olevani virallisesti Lapissa. :D
Siitä
huolimatta, että olin nukkunut jo monta tuntia rupesin pilkkimään
ennen Rovaniemeä. Tekstailun avulla pysyin suurin piirtein hereillä
enkä missanut vaihtoa. Vaihtoaikaa oli todella reilusti ja siinä
bussia odotellessani yksi kanssamatkustajistani tuli sanomaan
minulle, että häneltä jäi lompakko siihen bussiin, jolla olimme
tulleet ja pyysi apua. Yhdessä sitten pohdimme mitä asialle
tekisimme. Kaiken lisäksi tällä naisella oli kännykästä akku
melkein loppu, joten hän pyysi, että saisi soittaa minun
puhelimella. Onneksi olin ladannut sen ihan täyteen juuri ennen
matkaa. :D Siinä sitten soiteltiin ja onneksi lopulta saatiin kiinni
se bussi, jolla oltiin tultu. Asia ratkesi sitten siinä. Jänniä
hetkiä Rovaniemellä. Myöhemmin kuuntelin kun eräät vanhemmat
britit keskustelivat Skypestä ja kun bussi viimein tuli, päivän
toinen lompakkonsa bussiin unohtanut tuli sitä etsimään ennen kuin
lähdettiin.
| Rovaniemen linja-autoasema |
Rovaniemeltä
kun lähdettiin niin satoi kaatamalla. Onneksi se vähän hellitti ja
lumen määräkin alkoi lisääntyä. Ulos ei oikein enää nähnyt
kun oli pilkko pimeää, joten rupesin nukahtelemaan taas. :'D
Taistelin pysyäkseni hereillä osatakseni jäädä oikeassa paikassa
pois kyydistä. En ymmärrä, miksi oikein olin kuvitellut saapuvani
Leville valoisaan aikaan ja yritinkin koko bussimatkan saada aivoni
tajuamaan, että kuudelta Levillä on jo pimeää. Päästiin
aikataulusta vähän myöhässä perille ja huh, että oli liukasta!
Paljon jäätä ja märkää. Olin hieman hukassa, mutta onneksi
bussikuski neuvoi minut oikeaan suuntaan. Kävelymatka ei luojan
kiitos ollut pitkä, eikä kylmäkään ollut. Pienen kasvavan
ahdistuksen jälkeen lopulta löysin oikean hotellin (piti jopa
kulkea lyhyt matka suoraan... :D). Täällä ei tuo pimeyskään
tunnu niin pahalta kun rinteet todella kirkkaasti valaistu ja
muutenkin paljon valoja. Porukkaakin oli ihan mukavasti.
Hotellilla
pääsin suoraan syömään, oli aivan ihanaa ruokaa! Tarjolla oli
metsäsienikeittoa, possun niskaa, lohta ja kermaperunoita. Söin
itseasiassa kaikkia niistä. :'D Tietenkin myös salaattia ja leipää
sekä jälkiruoaksi hedelmäsalaattia ja kuumaa kaakaota.
Ruokailutilat olivat myös todella viihtyisät. Sain sitten tulevan
viikon työvuorolistan ja kivalta näyttää! Olen koko viikon
iltavuorossa, päivät alkaa joko kahdelta tai kolmelta ja kestää
sinne puoli kymmeneen. Kiva, kun saa viettää päivän ainoita
valoisia hetkiä kierrellen ja alueeseen tutustuen!
Ruoan
jälkeen tapasin sitten työpaikkaohjaajani pikaisesti ja myös salin
puolen päällikkö kävi esittäytymässä. Kaikki vaikuttavat
todella mukavilta! Lähtö asunnolle tuli sitten niin äkkiä, että
luonnollisesti unohdin lakanat ja pyyhkeet hotellin respaan...
Tajusin asian tietenkin vasta asunnolla. Noh, minkäs teet. :'D
Asunto
onkin sitten PALJON isompi kuin olin osannut odottaa. On isot
eteistilat, valtava kylppäri ja siellä sauna, iso olohuone, kaksi
tilavaa makkaria sekä iso keittiö. Otin vieläpä sen makkarin,
jossa on sitten lisäksi vaatehuone. :D Alku meni sitten
ihmetellessä, että miten saan jääkaapin ja patterit päälle.
Jääkaappiin ainakin löysin ratkaisun, pattereista en oikein tiedä.
:'D Purin sitten samantien kaikki tavarani ja järjestelin
paikoilleen, ettei tarvitsisi aina laukuista kaivaa tarvittavaa.
| Osa makkarista |
| Vaatehuoneeni |
| Sauna <3 |
| Olkkari osittain, vasen pimeä huone on keittiö ja oikealla on toinen makkari. |
Mutta
mutta... Vatsanpohjaa kipristelevä jännitys on ainakin toistaiseksi
poissa ja odotan huomista innolla! Ja vaikka kuinka mietitytti tuo
bussimatka niin se meni loppujen lopuksi todella kivuttomasti ja
mukavasti. Mikään paikka ei edes puutunut. :D Tosin
matkustushousuni valitsin vähän huonosti, tiukat farkut eivät
oikein sallineet hirveän montaa asentoa jaloille ilman, että polvia
olisi ruvennut särkemään...
Annu
Ps.
Voisko joku valasta, että miksi tuolla saunassa on patteri. :'D
Pps. Sain lopulta ne lakanat sitten kuitenkin!
Mahtavaa kerrontaa aivan kuin olisin itse matkustanut. Olen syvästi kateellinen. Mahtava asuntolukaali ja saunassa on patteri siksi, ettei olisi pakkasella kylmä kun kiuas ei ole päällä. Kokemuksesta tiedän, että kovalla pakkasella sukat lähtee jalasta kun veto käy niin kovaa. Viihtymisiä sinne
VastaaPoistat. jukka-ope