keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Päivä 008 - Viikko takana, uusi edessä


Vapaapäivät eivät oikein jotenkin sovi minulle. Tuon sunnuntain jälkeen oli tosi vaikea saada itseni taas motivoitumaan töihin menoon. Onneksi kirjan sain kuitenkin aamulla ennen töitä luettua, sitä olisi ollut vaikea hylätä työpäivän ajaksi kun kuitenkin enää viimeiset vajaa 100 sivua jäljellä. Yllätin kyllä itsenikin kun luin sen kirjan niin nopsaan, n. 800 sivua kahdessa päivässä. :o

Mutta se tuosta kirjasta. Työpäivä oli kyllä motivaatiotason mukainen. Mikään ei oikein sujunut ensimmäisellä yrityksellä. Vaikka hommat sinällään oli yksinkertasia ja osa vielä sellaisia, että olin tehnyt aiemminkin, mutta kun taas eri ihminen ohjeistamassa niin eihän se sitten mennytkään ihan niin kuin hän oli ajatellut...

Noh, täyttelin tänään taas vähän aamiastavaroita ja tein lappa- eli puolukkapuuroa. Aika ikävä tehtävä kun en puolukkapuurosta itse tykkää yhtään ja olisi pitänyt tehdä siitä hyvää. Oli hieman turhauttavaa, enhän minä osaa tehdä siitä hyvää kun edes tiedä milloin se on muiden mielestä hyvää... Omasta mielestä kun se ei ole hyvää koskaan. :'D Paitsi jos pistää niin paljon sokeria, ettei se muulle enää maistukaan mutta sitä tuskin haettiin. Lisäksi oli tarkoitus seurata reseptikansion ohjetta, eikös se ollut sitten ihan epämääräinen, nesteen ja mannasuurimoiden suhde pielessä ja aargh! Inhoan epämääräisiä ohjeita. :< Siinä puuroa keitellessä yritin hokea itseäni olemaan positiivisempi, kyllä tää päivä tästä.

Puuro sitten lopulta valmistui, oli kuulemma hyvänmakuista (ei minusta, mutta... :'D) ja oli muutenkin ihan ok. Eipä se päivä tuosta kuitenkaan kauhean ihmeelliseksi muuttunut, loppuillan pyörin vaan keittiömestarin jaloissa muka auttamassa a la carte-annoksien teossa. Paistoin (ja joitakin vähän poltin) lohkoperunoita, pekonia, lihaa ja leipäkuutioita pannulla sekä lämmitin kastikkeita. Täytyy kyllä sanoa, ettei minun kädet ole mitenkään hirveän kuuman kestävät.. Kun tuolla kaasuhellalla pitää isolla liekillä (siinä on siis kaksi vaihtoehtoa, iso ja pieni liekki) niin se on kyllä niin kuumalla, että kun kattilassa tai pannulla olevaa ruokaa sekoittaa kauhalla niin sormia polttaa. Tai jos yritän suojella sormenpäitä niin rystysiä polttaa ja ne on sitten ihan punaiset.

Ruoaksi söin poronkäristystä ja perunamuusia. Oli ihan älyttömän hyvää. <3 Sain itseasiassa sitä käristystä asunnolle mukaankin! Ja aiemmin päivän aikana söin omenapiirakkaa. Olin illan sitten astianpesukoneen kanssa taas ja pesin sen päivän päätteeksi. Sekään ei sujunut ihan kommelluksitta, mutta ei tänä päivänä oikein mikään..

Pääsin töistä jo yhdeksältä, mutta jäin odottelemaan kahta salipuolen työkaveria, koska olin taas menossa datistelemaan toisen luokse. :D Oli kyllä taas kiva ilta, jutusteltiin, katottiin telkkaria ja datailtiin.

Annu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti