Vapaapäivät
eivät oikein jotenkin sovi minulle. Tuon sunnuntain jälkeen oli
tosi vaikea saada itseni taas motivoitumaan töihin menoon. Onneksi
kirjan sain kuitenkin aamulla ennen töitä luettua, sitä olisi
ollut vaikea hylätä työpäivän ajaksi kun kuitenkin enää
viimeiset vajaa 100 sivua jäljellä. Yllätin kyllä itsenikin kun
luin sen kirjan niin nopsaan, n. 800 sivua kahdessa päivässä. :o
Mutta
se tuosta kirjasta. Työpäivä oli kyllä motivaatiotason mukainen.
Mikään ei oikein sujunut ensimmäisellä yrityksellä. Vaikka
hommat sinällään oli yksinkertasia ja osa vielä sellaisia, että
olin tehnyt aiemminkin, mutta kun taas eri ihminen ohjeistamassa niin
eihän se sitten mennytkään ihan niin kuin hän oli ajatellut...
Noh,
täyttelin tänään taas vähän aamiastavaroita ja tein lappa- eli
puolukkapuuroa. Aika ikävä tehtävä kun en puolukkapuurosta itse
tykkää yhtään ja olisi pitänyt tehdä siitä hyvää. Oli hieman
turhauttavaa, enhän minä osaa tehdä siitä hyvää kun edes tiedä
milloin se on muiden mielestä hyvää... Omasta mielestä kun se ei
ole hyvää koskaan. :'D Paitsi jos pistää niin paljon sokeria,
ettei se muulle enää maistukaan mutta sitä tuskin haettiin.
Lisäksi oli tarkoitus seurata reseptikansion ohjetta, eikös se
ollut sitten ihan epämääräinen, nesteen ja mannasuurimoiden suhde
pielessä ja aargh! Inhoan epämääräisiä ohjeita. :< Siinä
puuroa keitellessä yritin hokea itseäni olemaan positiivisempi,
kyllä tää päivä tästä.
Puuro
sitten lopulta valmistui, oli kuulemma hyvänmakuista (ei minusta,
mutta... :'D) ja oli muutenkin ihan ok. Eipä se päivä tuosta
kuitenkaan kauhean ihmeelliseksi muuttunut, loppuillan pyörin vaan
keittiömestarin jaloissa muka auttamassa a la carte-annoksien
teossa. Paistoin (ja joitakin vähän poltin) lohkoperunoita,
pekonia, lihaa ja leipäkuutioita pannulla sekä lämmitin
kastikkeita. Täytyy kyllä sanoa, ettei minun kädet ole mitenkään
hirveän kuuman kestävät.. Kun tuolla kaasuhellalla pitää isolla
liekillä (siinä on siis kaksi vaihtoehtoa, iso ja pieni liekki)
niin se on kyllä niin kuumalla, että kun kattilassa tai pannulla
olevaa ruokaa sekoittaa kauhalla niin sormia polttaa. Tai jos yritän
suojella sormenpäitä niin rystysiä polttaa ja ne on sitten ihan
punaiset.
Ruoaksi
söin poronkäristystä ja perunamuusia. Oli ihan älyttömän hyvää.
<3 Sain itseasiassa sitä käristystä asunnolle mukaankin! Ja
aiemmin päivän aikana söin omenapiirakkaa. Olin illan sitten
astianpesukoneen kanssa taas ja pesin sen päivän päätteeksi.
Sekään ei sujunut ihan kommelluksitta, mutta ei tänä päivänä
oikein mikään..
Pääsin
töistä jo yhdeksältä, mutta jäin odottelemaan kahta salipuolen
työkaveria, koska olin taas menossa datistelemaan toisen luokse. :D
Oli kyllä taas kiva ilta, jutusteltiin, katottiin telkkaria ja
datailtiin.
Annu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti